27 Ekim 2011 Perşembe

Hedef Kitlede Coğrafi Bölgenin Önemi ve Philips Örneği

Pazarlama iletişiminde hedef kitle belirlenirken belli başlı kriterler öne çıkar:

- Gelir ve yaş grupları,
- Mesleki statü,
- Cinsiyet,
- Coğrafi bölge,
- Dünya görüşü,
- Hayat tarzı, vs. gibi

Bu kriterler arasında yer alan coğrafi bölge oldukça önemlidir. Philips, Norveç'te bulunan Svalbard kasabasına bağlı Longyearbyen adasında yaşayanlara özel "Wake Up Light" isimli farklı bir ürün oluşturmuş. Hedef kitlenin ihtiyacı olan ürünü farklılaştırarak piyasaya sunmuş. Bununla ilgili yapılan çalışmayı sizinle paylaşmak isterim. Coğrafi bölgenin, hedef kitleyi belirlerken ne derece önemli olduğunu daha iyi anlayacağımızı düşünüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder