1 Kasım 2011 Salı

Sinemada Ürün Yerleştirme Uygulaması: Behzat Ç.-Seni Kalbime Gömdüm

28 Ekim günü vizyona giren "Behzat Ç.-Seni Kalbime Gömdüm" filminde iletişim yöntemi açısından dikkat çekici bir iki uygulama vardı.

Filmin normal akışı içerisinde, filmin ana karakteri Behzat Ç.'nin ekip arkadaşları sohbet arasında kullandıkları arabadan yakınıyorlar ve amirlerine kendilerine yeni gelen araçlardan tahsis etmelerini rica ediyorlar.

Filmin ilk yarısından sonra görüyoruz ki, amirleri kendilerine kullanmaları için aracı tahsis ediyor. Harun ve Hayalet karakterleri aracı kullanmaya başladıkları anda övmeye başlıyorlar. Aracın 4 hava yastıklı ve emniyetli olmasından tutun navigasyon sistemine kadar birçok özelliğini (markanın ismini zikretmeden) ballandıra ballandıra anlatıyorlar. Filmde araç, sokaklarda şahlanarak yol katederken, 2 saniyelik bir sahnede markası görülüyor: Renault Symbol.

Ürün yerleştirme uygulaması ile marka, reklam izlenimi vermeden seyircinin algısına yerleştiriliyor. Amerikan dizi ve filmlerinde sıklıkla uygulanan bu çalışma, "Behzat Ç.-Seni Kalbime Gömdüm" filminde başarılı bir şekilde kotarılmış. Tüm ekibi kutlarım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder